Su İçmek İçin Susamayı Beklemeyin

Diyetisyen Berna Ertuğ: ‘Gün boyunca kaybedilen toplam su miktarı 2,5 litreye ulaşırken, pek çok kişi bunun bilincinde ve farkında olmadan vücudunu susuz bırakmaktadır’ dedi. Diyetisyen Berna Ertuğ, sıcak havada hareket, fazla proteinli ve tuzlu besinlerin tüketimi, terleme, idrara çıkma gibi aktivitelerin vücudun su ihtiyacının artmasına neden olduğunu belirterek, “Aynca vücut ısısını artıran ateşli hastalıklarda solunum yolu, ishalde ise bağırsak yoluyla su kaybedilir. Gün boyunca kaybedilen toplam su miktarı 2,5 litreye ulaşırken, pek çok kişi bunun bilincinde ve farkında olmadan vücudunu susuz bırakmaktadır” dedi. Dyt. Berna Ertuğ, insan bedeninin kemik, deri, bağ dokusu ve yağ dışındaki tüm öğelerinin, vücut suyu içinde çözelti halinde olduğunu belirterek, vücudun yaşamsal en küçük birimi olan hücrelerdeki yaşam için gerekli olan bütün biyokimyasal tepkimelerin bu çözelti içinde oluştuğunu belirtti. Hücrelerin yaşamsal faaliyetlerini yerine getirmesi ve bu sayede vücudun fonksiyonlarını tamamlayabilmesi için vücudun su dengesini koruması gerektiğini bildiren Ertuğ, bunun için; tüketilen suyun yanında, içecek ve yiyeceklerden alınan suyun da önemi büyüktür. Bu miktarının; solunum, idrar, ter ve dışkıyla kaybedilen su miktarını karşılanması gerektiğini vurguladı. Vücudun bazı zamanlarda daha fazla sıvıya ihtiyaç duyduğunu belirten Ertuğ, “Sıcak havalar, hareket, fazla proteinli ve tuzlu besinlerin tüketimi, terleme, idrara çıkma gibi aktiviteler vücudun su ihtiyacının artmasına neden olur. Aynca vücut ısısını artıran ateşli hastalıklarda solunum yolu, ishalde ise bağırsak yoluyla su kaybedilir. Gün boyunca kaybedilen toplam su miktarı 2,5 litreye ulaşırken, pek çok kişi bunun bilincinde ve farkında olmadan vücudunu susuz bırakmakladır” dedi. Sıcak havalarda terleme, kış dönemine göre çok daha fazla olduğunu, bu nedenle günlük su ve sıvı ihtiyacının da ona göre arttığını ifade eden Memorial Antalya Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Berna Eıtuğ, şunları söyledi: “Vücut, serinlemek ve kendi ısısını dengelemek için yazın daha fazla ter salgılar. Terlemeyle birlikle sıvı kaybının yanı sıra vücut için yaşamsal önem taşıyan farklı mineraller de kaybedilmiş olur. Tüm bu kayıpların telafi edilmesi için su tüketimini artırmak kaçınılmazdır. ” Sıvı alımının çay, kahve ve meyve sularının yanı sıra; günde en 1,5-2 litre su içerek karşılanmasının önemini belirten Ertuğ şunları kaydetti: ‘Yaz aylarında, sıcak havalarda vücudun direncini kaybetmeden, sağlığını koruması için susuzluk duygusu hissedilmediğinde dahi su içilmesi gerekliği hatırlanmalıdır. Asitli soğuk içecekler, meyve sulan ve diğer meşrubatlar sıvı alımına yardımcı olsa da, vücudun su tüketerek alacağı mineralleri karşılamak için yeterli olmayacaktır. Öte yandan, içilen suyun temiz olması, sağlığı bozmayan kaynaklardan alınması, öğün aralarında da içilmesine özen gösterilmesi, dikkat edilmesi gereken bir diğer unsurdur.”

Kaynak: Adana Haber Gazetesi
19.08.2014

Yukarı Çık